Söndag i London

Eftersom jag inte skulle åka hem förrän på kvällen på söndagen så gav jag mig ut i vimlet.
Jag besökte Victoria & Albert Museum. Där finns det hur mycket som helst att se, och jag såg en bråkdel….

En Trajansk pelare från år 113 (nej, inte Trojansk). Trajanus var kejsare i Rom.

En häftig kruka, som jag glömde ta reda på vad det var.

På textilavdelningen har de en massa "lådor" som man kan dra ut och titta på olika textilier. De hade exakt 1 (EN!) låda med stickning. Det mesta var inriktat på spets (knypplad, frivoliteter) och broderier.
Stickningen var i bomull, jättetunt stickad.

En halvvante.

En annan halvvante. Visst är de fina, men jag måste säga att jag blev besviken på att det inte fanns mer.

I butiken sålde de långa strumpor i mohair. Fantastiskt vackra, och dyra. De sålde också stick-kit, en halsduk eller mössa i en "mugg". I akrylgarn. Jag är väl konstig men jag förväntar mig nog att museer ska sälja saker av bättre kvalitet. Jo, det finns bra akrylgarn, men det här var inte det.

Efter besöket på V&A så åkte jag till Victoria med buss, så jag skulle få se lite mer. Jag tog kort på en kyrka, men jag har glömt vilken det var!

Stor var den i alla fall.

När jag slutligen skulle tillbaka till hotellet för att hämta min väska så tänkte jag ta bussen. Där stod en kvinna och väntade, och först smygtog jag ett kort på henne.

Efter en stund började jag prata med henne , för jag var nyfiken på varför hon var klädd så där. Hon var guide, och skulle ha en historisk tur kring Pimlico (inte långt från mitt hotell). Det var synd att jag inte hann gå med på den, men jag var tvungen att åka till Heathrow.

Jag lyckades få henne att hålla min stickning medan jag tog kort också!

På flygplatsen tog jag mitt sista Englandskort….

Det är mörkt och suddigt, för jag tog det i smyg….
Ett helt gäng orangeklädda munkar (eller nåt), med rosa halsdukar. Det var en väldig färgklick bland alla andra.

Så där, det var själva resan det. Mina inköp kommer en annan dag. (Visst är jag retsam?)